Paris

Tänkte tala om Paris, men idag skedde en sak i skolan, måste bara ta upp det innan några som helst ord kommer nämnas om Paris.
 
Vi är påväg mot engelskan. Fram vid dörren inser jag att om jag springer reeedigt snabbt kan jag springa förbi de tre killar som lungt och sakta, snart, spatserar förbi in genom dörren. Sagt och gjort. Jag skuttar förbi med glatt sinne och när jag väl kommit in i klassrummet FÖRE killarna tänker jag att segern är vunnen, men du skola inte ropa tjena förrän du kommit över ån, tänkte någon (host huvudaxelknäochtå host) och skrattade elakt. Sedan hände följande.
 
Jag märker, mitt i ett skutt, att foten har svikit mig pga någon (nämner inga namn host skavislåvadaxel host) placerat sin fot i syfte (syftet är oklart) att förstöra det fina flow jag hade(?).
Så jag faller med en helsikes fart mot golvet och på mindre än tjugo millisekunder ligger jag på golvet med överlivet sprattlandes under katedern. ha, okej njet, jag sprattlade dock inte, snarare led jag av smärtor i tysnad.
Insåg snart att jag levde (skit också tänkte en del nu, sry not sry) och var tvungen att resa mig upp och bekräfta detta.
 
Jag reser mig upp, ulla (fröken) frågar hur jag mår på engelska, fkn english ska hon ta det på. Just där och då, när alla inser att jag lever och ulla frågar om jag skadat mig(på engelsk) hade det varit skönt att gråta rakt ut. Både av chock, smärta och aggresion. även pga av det faktum att jag har svårt att hantera situationer när någon hemskt eller ledsamt händer. Hur det än var så samlade ihop min själ och efter två och en halv minut, avrundat uppåt, var jag redo att spela min roll igen.
 
Efteråt skrattade jag gott, kunde ju icke gråta...
Nu tänker jag mest, hur fan jag överlevde min barndom utan att bli förlamad? eller ett bruttet ben? fast ingen brukar krokbena ett barn, hoppas jag. Det var nog därför jag överlevde så bra, för att ingen anlagt hemska planer mot mig.
 
Hämnd, har du planerat en sådan tänker ni, eller inte. Nu när ni nämner det, skall jag starkt överväga det.
 
 
 
Så Paris. Vi var där på påsklovet. Hyrde en lägenhet i sacre coeur (googlade stavningen). Mycket härlig lägenhet på sjätte våningen, utan hiss dock. tog cirkus 6,5 minuter att gå upp för man var tvungen att pausa pga av så jävla anfådd efter en trappa. 
Var på alla jävla turistställen ni kan tänka er, eiffeltornet, louvren, monet trädgården, triumfbågen + 9 till.
skall ni åka någonstans åk till Thailand eller något sånt skit, Paris har inget förutom kultur att bjussa på.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0