men mumi.

Torsdag 10 januari.
Jag satt i fjädrar i munnen. Det är inte några ankfjädrar inte. nej. Det är rejäla saker. skåda bilderna nedan.
Det värsta är inte att det gör ont och skaver. nej. Det värsta är att hälften av det jag äter sätter sig under fjädrarna. Så om jag hittar något som kan anses vara mat i min mun 2 timmar efter jag ätit något senast blir jag inte förvånad. Bara extremt äcklad.
 
 
söndag 13 januari.
 
moi: - Mamma, om två veckor fyller jag ju år, jag tänkte att vi kunde spela tennis då?
mumi: - Men Henny, det kan jag inte...
moi: - Vi kan rida, det är skönt.
mumi: - Vart någonstans hade du tänkt?
moi: - Du kan inte komma upp på hästen ändå..
 
tiden joggar. sekunderna rullar på.
 
mumi: - Vi kan åka på stormarknad!
moi: - Ja, vad kul.. storhandla på maxi & coop ?..
mumi: - Nej, jag menar det där nya i Malmö..?
moi: - Emporia..?
mumi: - Ja, fast jag menar väla, det är väl kul ? 
moi: - hahaha, stormarknad, jo men hej... hahaha.
 
min första reaktion när mamma sa stormarknad var följande.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0