då re

usch och tvi 
jag blir så trött på alla människor. varenda en. eller nej absolut inte varanda en. mamma och pappa, syster med familj, elevira och lovisa. ni behöver ju inte känna er träffade. så speciellt trött på er blir jag ej.
men resten, ni tusentals människor ut i vida världen ni kan känna er träffade. 
För alla jävla dumma saker som folk i sina självupptagna liv säger och gör är inte okej. att en männska ens har stake att göra en annan person illa. Att man kan trycka ned en männska under ytan, låta personen drunkna i elakheter, och fortfarande stå ovanför trycka. det har jag blivit så jävlaförbannat less på, på senaste tiden. 
 
& nu ska jag inte säga att jag är en perfekt människa som aldrig säger elak saker till personer som inte förtjänar det. om ni någon gång har fallit offer för min elakhet, är jag ledsen, men mina känslor och jag jobbar inte på samma våningsplan alla dagar, ganska sällan jobbar vi på samma våningsplan vilket ibland kan leda till känslomässiga störningar hos mig. så ni offer där ut, snäll glöm vad jag sa och gå vidare. 
 
en grej till som jag tänkt på är att folk i största allmänhet verkar har ett och annat stort problem de icke vill acceptera. Det kan vara problem som dålig attityd till livet och människor runt om krig sig. eller problem som att man har en dålig relation till en närstående. eller problem som att man bryr sig för mycket om vad andra tycker. 
NI stackars människor borde öppna dörren till verkligheten och se vad livet har för underbart att erbjuda. hatar när folk och så trångsynta så de låter problemen vara chefen över livet och inte dem själva. öppna dörren och kom ut eller låt åtminstone någon komma in och hjälpa er så ni någon gång kommer ut.
 
jag kan tänka mig att en del tänkte. "vad sjutton är hennes problem". och sanningen är att jag har gått ut genom dörren och mött verkligheten. och jag uppskattar den på ett helt annat sätt än innan. jag har börjat leva. så mitt problem är att så många människor inte kliver ut genom dörren och låter problemen vara ett avslutat kapitel. men jag hoppas att det någon gång blir avslutade, för jag är ganska trött på att se andra sitta där med problemen bredvid sig som en kär gammal vän. 
 
jag ska dock erkänna att jag själv måste ta steget genom en del dörrar, men det får bli i framtiden, när någon hjälpt mig öppna dem.
 
amen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0