hej, en snabbis på toan?

Jag sitter i min soffa och försöker i min stilla ro skriva en sammanfatting om en ensam hundtjej som är bosatt på Alaska. Jag har sett ljusare tider. 
 
Imorse vid åtta ringde jag vårdcentralen pga misstänker att jag har fått bihåleinflammation. Följande sker:
"Du är nummer fjort ton i kön"
jaha. fjort ton alltså intressant. jag började inte förrän halv nio imorse så jag tänkte lite lätt att jag skulle hinna till skolan i tiden även om det var en liten telefonkö. tji fick jag. 
Vid nio sker följande:
"Hej, vårdcentralen blablabla vad är problemet?"
"hallå, mitt namn är Henny och jag misstänker att jag fått bihålle....."
"Hur länge har du varit förkyld?"
"cirkus en vecka, tio dagar kanske" (jomen jag satte mig och skrev ned vilken dag förkylingen uppstod)
"då skulle jag tro att du inte har bihålleinflammation ännu, det tar cirkus 14 dagar innan det uppstår"
"jaha.. har smärtor runt och kring panna osv..."
"var vänligen att gå till apoteket och köp en speciell nässpray(namnet är bortglömt)"
"eh.. ja.." Ingen möte med doktor då alltså? tänkte jag i mitt upprörda sinne.
"hejdå Henny, ring om det blir värre"
"med glädje, ajös"
 
Med bristfällande minne behöver inte allt som står ovan vara helt i sannings grad.
 
Resultat:
Mamma köpte en naturnässpray. & inte den som rekommenderades. I kväll kan förväntas inta smärtor runt och kring panna/ögon. 
Jag kom även en timma försent till skolan då jag satt/stod/låg i telefonkön i cirkus en timma. Halleluja.
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0