På tal om sommar & så.

I tre veckor kämpade jag för att tankar som "hoppa i plurret & dränk dig" "Ta närmasta bästa tåget hem" " Slunga vinschhandtag i huvudet på far" inte skulle ta över mitt tankeomlopp & övergå till riktig handling.
Vårt hem, båten, ett utrymme utan ståhöjd, toalett, spis & rinnande vatten, redan lite smått obehagligt & trångt då man vistas där själv, blir genast ganska mycket mer obehagligt då man tvingas vistas där med sina föräldrar, i tre veckor. 
 
Dagar då vi tar oss långt, 50-60 sjömil kan det hända att vi seglatar i 11 timmar. Då är man icke kapabla till att få vara ensam, gå på toa, få varma maten, gå en sväng på land. Utan man sitter där, i sittbrunnen, kollar på hur havet sakta har sin gång, hur vinden blåser i seglena, hur prickar dyker upp, blir båtar och sedan prickar igen. Någon gång ibland serveras det mat. TJOHEJ. nej. inget tjohejandet. Endast bittra minner för vi alla vet vad som komma skall. Oftast är det någon kall köttbitt kyling/revben/kassler med torr potatissallad till, har man tur bjuds det på mackor med mjukost eller kaviar.
 
När jag var yngre gick jag ofta och isolerade mig i förpiken."isolerade", inte mycket till isolering. På senare dar har jag accepterat det faktum att solen lyser där ute & icke där inne.( Måste ju följa trenden, att vara brun( om man nu kan kalla min bleka skuldra brun när den är solbränd )) Vilket leder till att det är svårt att läsa, spela gameboy eller huvudtaget göra något av självbedrift. Utan man sitter där, i sittbrunnen, kollar på hur havet sakta har sin gång, hur vinden blåser i seglena, hur prickar dyker upp, blir båtar och sedan prickar igen.
 
Ni förstår kanske varför tankeomlopp ser ut som det gör i tre veckor.
 
April, april. Jag hade fanimej en bra tre veckors semester med mina päron. Endast härliga fluffiga tankar i mitt tankeomlopp under den tiden. ( men ja, det har sina nackdelar )
 
Fast mesta dels ljusa stunder, det kan jag icke förneka. En del ställen hade jag lätt kunnat bosätta mig på tillfälligt.( vilket är precis det vi gör, ljushuvud ) Det är trevligt att se nya ställen & springa runt på oupptäckta öar( icke så oupptäcka egentligen ) Bada från båten & slippa se och höra städer & bilar. Vad mer kan man begära av en semster?
 
 
That is some pretty nöjd dotter.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0