förklarar dig nu tack.

Mitt huvud känns som en torktumlare. Jag gissar att det står en gubbe där inne och vevar. önskar jag kunde banka sönder honom. eller dra ut honom och sedan banka sönder honom. skit i honom nu.
Hej BOBEK. ( bob och bobek, de två kaninerna. någon mer än jag som minns dem ? inte ? googla.)
jag antar att du inte heter bobek. annars förlåt om jag nu på något sätt har kränkt dig.
Varför rakade jag av mitt hår ?
usch, jag hatar den frågan, eftersom jag själv inte har något riktigt bra svar på den.
MEN jag hade sagt redan långt innan jag rakade av mig håret att en dag skulle jag minnas inte ha ett hårstrå på huvet. vad var det för knäpp idé kanske ni undrar då ?
tja, när jag var yngre rakade min syster av sig sitt hår. WOW. det var inget jag tyckte var konstigt, men jag kommer ihåg att många av mina kompisar reagerade på det, det jag minns var också att jag blev arg på dem över att de tycket att det var konstigt, inget jag visade direkt...
jag tror att kanske redan då började jag odla en tanke till att göra precis som hon då... bara att tanke blommade utt många år senare.
+ att det var sommar också, vem vill släppa runt med hår på huvet då ? jag gillade inte mitt hår särskilt mycket så kunde lika gärna bli av med allt på en gång.
En annan anledning till att håret rök var nog att jag ville visa er där ut att tjejer också kan. kan vadå ?
Att tjejer KAN raka av sig håret  ? nja.. inte direkt, men att tjejer kan leva utan det där vackra långa håret & att man kan bryta normen. Jag tror jag ville insperera andra också, inte till att raka av sig håret. utan till att leva. så varsågoda och LEV !
Det var lite snabbt och ogenomtänkt svar. lite för poetiskt. men det berättar hur jag känner nu iallafall.
& till alla er som fortfarande tycker det va lite konstigt att jag snagga mig. LEV med det.
& det var inte så himla snyggt. nej. men skööönt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0