Uppe i någon del av landet

Imorse klockan halv elva gick tåget mot uppsala via stockholm och några andra namnlösa orter.
När tåget kom till hässleholm vare det redan fem minuter försenat, shit tänkte jag, vad drygt att få vänta så länge. När jag kom fram till uppsala var tåget en och enhalv timme försenat. så där fick jag så jag teg & som om inte det skulle räcka så tog allt ätbart slut i "kiosken" slut. så där satt jag i sex timmar & degade. Det var ett gammalt tåg så vi satt sex och sex i små kupér. vilken inte var någon hjödare & fönsterna gick inte att öppna så det blev varmt & det lukta inte särskilt gott, fast männskorna i kupén var trevliga, de sa inget.
Ett varmt välkommande fick jag iaf av min syster och hennes sovande son & sen for vi raka vägen till kvantum 
och handlade.
 

Bild. Förra sommarn på båten på väg till danmark.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0