nu kan ni gott läsa

Det är mer än en person som har frågat varför jag har rakat av håret. så jag tänkte att jag skriver här så kan alla få veta anledningarna.
Alla tjejer nuförtiden (inte alla men) springer runt med långt plattat hår, även jag gjorde det förr. Det kan jag tycka är lite tråkigt i längden. Så jag tänkte att jag skiter i att tjejer ska ha långt perfekt platt hår som går ner till axlarna för det är inte skoj om alla går runt och ser likadana ut , så varför inte raka av det för att förvånna alla lite ?
nej, Som tjej är det kanske inte det vanligaste alternativet att raka av håret & springa runt som en flintis, men tja varför inte testa ? Jag tyckte det skulle vara roligt. & helt fel är det faktiskt inte.
En del säger oh vad modig du var, & ja, det kanske jag var, men jag tycker faktiskt inte det var så farligt & jag tycker inte att jag var så modig, vem som helst hade kunnat göra det ?. Vad skulle kunna hindra mig liksom.. grupptrycket möjligtvis.
Jag trivdes inte särskilt bra i mitt hår endå, & jag orkade inte precis bry mig om det, förutom att jag färgade det ibland. Så jag kunde lika gärna göra mig av med det. Eftersom jag gillar det som det är nu ( jag tycker inte det är snyggt), så skiter jag i om någon säger något elakt om min frisyr. Om de/ni inte gillar de är ju skit samma, det är väl endå jag som ska trivas i det.
Fast om inte min syster hade rakat av sitt hår för några år sedan hade jag kanske aldrig kommit på idén att raka av mitt eget. så Tack så mycket för att du gjorde det ! 

OCH NEJ JAG HAR INTE GRÅTIT ÖVER ATT JAG GJORT DETTA !


Kommentarer
Postat av: Johanna

Vassego!

2011-07-21 @ 12:17:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0